Blåveissprinten (30.03.2019)
Tid: 35:21
Gj.sn. HR: 181
Maksimum HR: 199
Et ganske bra løp totaltsett, selv om det er en del å ta tak i. Gøy uansett å ta sin første seier utenfor Mjøs-o sien grenser.
Kroppen var ganske sliten etter gårsdagens lange tur i skogen, var ikke optimalt å ikke få spist eller drukket noe etter løpet.

post 1: godt fornøyd med veivalget. Sikker og lett inngang for å komme inn i løpet. kunne ha tjent inn en del tid ved å kutte svingen over det åpne i stedet for å løpe helt rundt. +15 sek.
post 2: bra, følger bare hogstfeltet hele veien og retning inn i posten
post 3: drar på retning over toppen og ned på stien. følger ut til det blir åpen skog, krysser hogstflaten og går på retning fra kanten av hogstflaten. Kunne nok ha tjent litt tid på å løpe litt venstre for streken og treffe på stien som går delvis langs streken. Taper hele 50 sekunder til Kamilla Olausen på en post jeg gikk rett i. +30 sek
post 4: litt dårlig retning ut av posten og havner litt inni det grønne. tar meg inn igjen mot streken, men finner ingen siste sikre og mister kontroll inn i posten. +10 og +30 sek
post 5: en post det er lett å bomme på, så tar meg tid til en god kurs
post 6: god retning, men litt svingete og usikker inn i posten + 10 sek
post 7: ganske god retning, men skulle ha de grønne flekkene som siste sikre og de var det mange flere av på strekket enn det som sto på kartet. stoppet derfor alt for tidlig, og brukte lang tid på surring og nøling inn i posten. + 1.05 min
post 8: bra gjennomført strekk, siste sikre når jeg passerer den åpne kollen før posten
post 9: dårlig retning ut av post, men tar meg inn på hytta ved streken. kunne ha blitt mer bom hvis ikke den var der. skal følge det åpne inn til posten, men drar ned for tidlig og blit stående og ikke helt vite hvor jeg er i det grønne. +30 sek
post 10: bra
post 11: dagens beste strekk. kommer meg raskt ut på stien og følger til nærmeste stikryss før posten, retning derfra og inn.
post 12: dårlig planlegging, drar ned i det grønne for så å dra ut på myra vest for streken, og har ingen siste sikre inn i posten. kunne tjent mye på å dra ut på stien øst for streken eller holdt en god kurs. + 20 sek
post 13: litt dårlig retning og er nær ved å dra opp i feil søkk, men tar meg en stopp og ser at det er feil.
post 14: rask ut av post og rett ned på stien, og tar mye tid på han som lå nesten helt likt med meg i posten.

ble til sammen ca.3.30 min tidstap, men det er greit såpass tidlig i sesongen. litt å gå på med trassevalg, retning og holde kontroll helt inn i posten.
Vis kommentarer (0)

Blåveissprinten  (30.03.2019) Blåveissprinten  (30.03.2019)